Uzdrawianie i Heroizm ad 10

Dzisiaj, wymagania wydziałów medycznych dla studentów, aby uczyć się coraz więcej faktów naukowych, są szeroko zarzucane z powodu ich odczłowieczającego wpływu na szkolenie przedmedyczne, szkołę medyczną i rezydencję. Te negatywne wpływy podczas szkolenia są teraz równie odczłowieczającymi efektami obecnej praktyki medycznej – tyranią przepełnionych harmonogramów, mentalności biznesu, biurokracji, kontroli regulacyjnych i wrogich relacji między pacjentem a lekarzem, tworzonych przez nieuczciwy klimat. Nie ma sensu zakładać, że dzisiejsi lekarze będą ludzcy, zrelaksowani i delikatni ze swoimi pacjentami, gdy ich własne życie straciło nacisk na ludzkie wartości. Osler podkreślałby, że lekarstwa powinny być nauczane od pacjentów przy łóżku, a nie od wykładów w klasie. Popularyzował nauczanie nocne w tym kraju i uczynił studentów i mieszkańców integralną częścią opieki nad chorymi. Zasugerował, że jego epitafium brzmi po prostu: Uczyłem studentów medycyny na oddziałach , ponieważ uważał to za zdecydowanie najważniejszą i użyteczną pracę, jaką wykonał.35 Chociaż Osler uważał, że nauka podręczników jest niezbędna i chociaż on sam napisał klasyczny podręcznik swoich czasów, uważał książki za dużo mniej ważne niż bezpośredni kontakt z pacjentem: badanie zjawiska choroby bez książek to żeglowanie po niezbadanym morzu, podczas gdy studiowanie książek bez pacjentów nie jest w ogóle na morze. . 36
Osler poleciłby, aby wykształcenie lekarza obejmowało szeroką wiedzę humanistyczną. Im szersze i bardziej swobodne jest ogólne wykształcenie człowieka, tym lepszy może być on praktykujący 37. Wierzył, że z półgodzinną lekturą w łóżku każdej nocy, jako stałą praktyką, najbardziej zajęty człowiek może uzyskać uczciwą edukację . 38 W swoim czasie doradzał każdemu studentowi medycyny, aby przy swoim łóżku trzymał się Starego i Nowego Testamentu, Szekspira, Montaigne, Plutarcha, Marka Aureliusza, Ralpha Waldo Emersona i Olivera Wendella Holmesa39. Z podobnej i bardziej aktualnej lektury Osler uważam, że dzisiejszy lekarz powinien umieć ćwiczyć medycynę hartowaną filozofią i etyką, a także wiedzę medyczną.
Dzisiejsi studenci medycyny są szkoleni przede wszystkim jako naukowcy medyczni i technicy. Pojawiające się systemy opieki zdrowotnej zmuszają ich do bycia biurokratami i biznesmenami. Wielu pacjentów nie potrzebuje naukowców, techników, biurokratów ani biznesmenów. Potrzebują pocieszycieli, opiekunów, filozofów, a nawet księży. Istnieje konflikt między humanistycznymi potrzebami pacjenta a ograniczeniami finansowymi i regulacyjnymi systemu opieki zdrowotnej. Zapewnienie bezpieczeństwa i wsparcie emocjonalne są trudne do zrealizowania w zaplanowanym na 15 minut spotkaniu. Dzisiejszy lekarz jest często niechętnym biurokratą, wypełnia niepotrzebne formularze, uczestniczy w niepotrzebnych posiedzeniach komisji i ma mało czasu, by usiąść spokojnie przy łóżku, aby złagodzić obawy pacjenta.
Osler byłby szczególnie zaniepokojony tym, że dzisiejsza opieka medyczna nie kładzie wystarczającego nacisku na traktowanie pacjentów przede wszystkim jako ludzi. Uważał życie przede wszystkim za podróż ducha, a ciało za jego przekaz. Rozumiał, że gdy choroba dotyka ciało, duch jest także dotknięty, i ważne jest, aby służyć zarówno ciałem, jak i duchem
[podobne: gryfit puławy, aviotex, opuchnięte podniebienie ]