Wpływ na badanie Zamawianie informowania lekarzy o opłatach za ambulatoryjne badania diagnostyczne ad 7

Wynikające z tego zmniejszenie opłat na pacjenta lub ubezpieczyciela wyniosło prawie 7 USD za wizytę pacjenta; w przypadku ekstrapolacji na całą naszą podstawową praktykę opiekuńczą, zmiana ta zmniejszyłaby całkowite opłaty o ponad 250 000 USD rocznie. Efekt był większy w przypadku zaplanowanych wizyt, kiedy nawyki lekarzy i wzorce praktyki mogą być głównymi czynnikami decydującymi o zamówieniu testów, niż w przypadku nieplanowanych wizyt, kiedy objawy i stan kliniczny pacjentów mogą dominować w decyzjach dotyczących testowania. Komunikat informujący o opłatach za określone testy, dostarczony po zamówieniu testów, sprawił, że lekarze byli ogólnie bardziej świadomi związanych z tym kosztów. Efekt ten był krótkotrwały, ponieważ różnica w liczbie testów zleconych przez lekarzy w grupie interwencyjnej i liczba w grupie kontrolnej zmniejszyła się o połowę, a różnica między grupami w opłatach za testy spadła o 75 procent podczas 19-tygodniowego okresu postintervention. Wygląda na to, że lekarze mogą potrzebować ciągłego przypominania o opłatach za testy, jeśli chcą zachować swoją świadomość kosztów. Obserwacja ta jest zgodna z wynikami naszych poprzednich badań kolejności zleceń, w których efekty interwencji (wyświetlanie poprzednich wyników testów i prawdopodobieństwo, że zlecone badanie przyniesie nieprawidłowe wyniki) szybko spadły, gdy zostały przerwane15, 16 Zasada ciągłego kontaktu z przekazem, który branża reklamowa skutecznie stosuje w marketingu konsumenckim, może również odnosić się do zmian zachowań w medycynie. Jest mało prawdopodobne, że samo wyświetlenie komunikatu na ekranie komputera spowodowało, że lekarze anulowali testy, ponieważ lekarze z grupy interwencyjnej spędzili średnio tylko 1,5 sekundy na wyświetleniu wiadomości.
Przyjęliśmy, że lekarze w naszym badaniu nie znali opłat za testy i że interwencja zmniejszyłaby ich ignorancję. Nasze badanie prewencyjne potwierdziło pierwsze założenie, podobnie jak inne badania17 18 19 20; w naszym badaniu szacunki lekarzy spadły średnio o ponad 40 procent. Wbrew naszym oczekiwaniom interwencja nie zmniejszyła jednak ignorancji lekarzy wobec zarzutów, co jest zgodne z obserwowanym brakiem trwałego efektu interwencji. Podobnie, wcześniej stwierdziliśmy, że przypomnienia generowane komputerowo podwajają zgodność z protokołami opieki profilaktycznej22, podczas gdy szeroka interwencja edukacyjna miała niewielki ogólny efekt26. Samuel Johnson stwierdził, że mężczyźni częściej muszą otrzymywać przypomnienia niż informacje . Po prostu lekarz może pamiętać o zbyt wielu opłatach, zwłaszcza, że opłaty te ulegają ciągłym zmianom i mogą się różnić między miejscami ćwiczeń. Tylko w naszej praktyce lekarze zamówili 458 różnych testów i przepisali 593 różnych leków w ciągu ostatniego roku.
Wpływ interwencji na opłaty dla pacjentów za testy był podobny dla mieszkańców i lekarzy na wydziale. Zmniejszenie opłat za testy zlecone przez członków wydziału było większe niż zmniejszenie liczby zleconych badań (Tabela 3); to sugeruje, że dla członków wydziału interwencja miała większy wpływ na droższe testy
[podobne: aviotex, stodal opinie, proba valsalvy ]