Wzdłużna ocena funkcji neurokognitywnej po operacji pomostowania tętnic wieńcowych cd

Zapakowane krwinki czerwone dodano, gdy było to konieczne, aby osiągnąć pożądany hematokryt. Pomostowanie tętniczo-obwodowe zostało wprowadzone poprzez kaniulację aorty wstępującej u wszystkich pacjentów. Natężenie dwutlenku węgla w tętnicy utrzymywano na poziomie 35 do 40 mm Hg (nieskorygowana względem temperatury) podczas procedury krążenia pozaustrojowego, a ciśnienie cząstkowe tlenu utrzymywano na poziomie 150 do 250 mm Hg. Analiza statystyczna
Aby oszacować funkcję neurokognitywną w czasie, jednocześnie minimalizując potencjał redundancji w pomiarach neurokognitywnych, analizę czynnikową z rotacją ortogonalną (transformację liniową używaną do łatwiejszego interpretowania wyników analizy czynnikowej) najpierw przeprowadzono na podstawie linii bazowej dziewięć indywidualnych testów neurokognitywnych. Ta analiza objęła wszystkich 261 zapisanych pacjentów. Analizę czynnikową zastosowano w celu zmniejszenia większej liczby skorelowanych zmiennych zależnych do mniejszej liczby nieskorelowanych zmiennych wynikowych do zastosowania w ostatecznej analizie. Obciążenia czynnikowe (wagi) każdego testu na każdym czynniku zostały użyte do skonstruowania porównywalnych wyników w domenie przy każdej z kolejnych ocen, na podstawie wyników testów pacjentów w tym czasie. Tak więc domeny (badane obszary) zostały zidentyfikowane na linii bazowej i pozostały spójne w całym okresie obserwacji. Ponieważ czynniki nie były skorelowane ze sobą, zminimalizowano błędy typu I wynikające z wielokrotnych porównań. Zastosowanie czynników zamiast wyników indywidualnych jako wyników w kolejnych analizach również wyeliminowało obawy dotyczące redundancji testów i możliwości nadreprezentacji pojedynczej domeny funkcjonowania poznawczego.
Analiza czynnikowa wyników podstawowych w dziewięciu testach neuropsychologicznych sugeruje, że cztery czynniki stanowiły 86 procent wariancji pomiędzy wynikami pacjentów linii podstawowej na naszej baterii testów. Cztery czynniki reprezentują poznawcze domeny pamięci werbalnej i rozumienia języka (krótkoterminowe i opóźnione); abstrakcja i orientacja wzrokowo-przestrzenna; uwaga, szybkość przetwarzania psychomotorycznego i koncentracja; i pamięć wzrokowa. Obliczyliśmy zmianę wyniku dla każdego z czynników, odejmując wyniki linii podstawowej dla tego czynnika od wyników obserwacji dla tego czynnika. Spadek zdolności poznawczych zdefiniowano jako spadek o SD w wydajności w dowolnej z czterech domen (odchylenie standardowe było równe przekrojowemu odchyleniu standardowemu wyników linii podstawowej dla odpowiedniego czynnika).
Aby ocenić ogólną funkcję poznawczą i stopień uczenia się (poprawa wynikająca z praktyki, odzwierciedlająca wielokrotne narażenie na procedury testowe) lub spadek poznawczy we wszystkich domenach, obliczyliśmy złożony indeks poznawczy, dodając cztery oceny domeny, aby uzyskać pojedynczy, ciągły pomiar funkcji poznawczych. Ta sumaryczna miara została wykorzystana do kontroli funkcji linii bazowej w modelach wielowymiarowych i obejmowała zarówno poprawę, jak i spadek.
Predyktory obecności lub braku pogorszenia funkcji poznawczych (jako wynik dychotomiczny) badano za pomocą analizy regresji logistycznej. Predyktory zmian w złożonym indeksie poznawczym badano za pomocą modelu regresji liniowej
[hasła pokrewne: próba webera, oscyloskop katodowy, proba valsalvy ]
[więcej w: aviotex, proba valsalvy, bioptron zastosowanie ]